Tuesday, May 7, 2024

ERIC BARET - Nothing but this obvious

 

 

 Life isn't about doing, acquire, or getting anything.
Grace occurs only in moments of not knowing, of not pretending.
We don't have to change our life.
Grace is nothing but this obvious.
Happiness is here when I no longer pretend it's anywhere else.
What I want is what I got.
In the quiet there is nowhere to go.
What I can find outside, I can lose.
So I'm not going anywhere, I'm staying here, present.

~~~~~~


 La vie ne consiste pas à faire, à acquérir ni à obtenir quoi que ce soit.
La grâce ne frappe que dans les moments de non-savoir, de non-prétention.
Nous n'avons pas à changer notre vie.
La grâce n'est rien d'autre que cette évidence.
Le bonheur est ici lorsque je ne prétends plus qu'il est ailleurs.
Ce que je veux, c'est ce que j'ai.
Dans la tranquillité, il n'y a nulle part où aller.
Ce que je peux trouver à l'extérieur, je peux le perdre.
Alors je ne vais nulle part, je reste ici, présent.

 


 

https://www.bhairava.info/ 

 

 

No comments:

Post a Comment